Blogg Design

God morgon! Jag tänkte dela med mig av några länkar som hjälpte mig med min blogg design, om det är någon som vill ha lite tips :)

Den här länken beskriver hur man byter till en egen bild i headern.

Denna länken beskriver hur man ändrar till ett roligare typsnitt på all text i bloggen. Glöm inte att klistra in den första länken i steg 4 i de andra kodmallarna också för att få typsnittet i hela bloggen. Ni kommer förstå sen vad jag menar ;) (Man ändrar kodmallarna i översta högra hörnet inne på kodmallar)

Den här länken är en färgkarta för att kunna byta färg på texter mm.

Denna länken är en snabbguide om vart i stilmallen man ändrar typsnitt, färg och storlek. Glöm inte att du kan ändra typsnitt, färg och storlek överallt i bloggen under alla fontar mm. Det är bara att testa sig fram genom att förhandsgranska =)

Den här länken gör att man får stor bokstav i början på varje inlägg =)

OBS! Detta gäller för de som har blogg.se!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0