Fisketur

God dag! Har vart och fiskat flugfiske i morse :D Det var helt underbart! Jag älskar att gå upp tidigt på morgonen, det är något speciellt och mystiskt över skogen och landskapet då...och det är så vackert! Särskilt när diset svävar över ängarna och solen sipprar ner mellan grenverken. Det som gjorde denna morgon så speciell var nämligen att vi (jag, pappa, grannen Pelle och hans styvdotter Sofie) hörde orrspel!! Det var hur grymt som helst! Det lät ungefär som ett gurglande "Kråråråroo, kråråråroo!" Sen så träffade vi på ett kanadagäss-par med 5 duniga och gula gässlingar när vi kom fram till stället vi skulle fiska, då önskade jag att jag hade en kamera att fota dem med. Det häftiga var också att det kom ett annat kanadagäss-par och inkräktade på familjen, så fadern(antar jag) jagdade iväg dem. Det blev ett väldans liv och slagsmål. Men fadern var ättrig och drog den ena inkräktaren i stjärtfjädrarna medan den schasade iväg den och gjorde ett utfall mot den andra gåsen. Sedan blev det tyst och lugnt igen. Själva fisket gick väl inget vidare egentligen för vinden ändrade riktning hela tiden så man kunde inte ställa sig strategiskt så man kan utnyttja vinden och få ut flugan. Men det gick ändå ganska bra med tanke på att det är andra gången jag någonsin fiskat flugfiske och i slutet kändes det helt okej att kasta. men det vart inget napp och bara något enstaka vak långt ute i sjön, men bara att komma ut och fiska var jättehärligt. Ska nog ut och fiska ikväll också! :D


En bild från en annan mystisk morgon^^

Ha en trevlig dag och använd den väl!


Kommentarer
Jessika

Sv: Tackar ;D

2012-05-06 @ 13:32:22
URL: http://xjessie.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0