Sork jakt

God morgon! Hör ni hur vackert fåglarna kvittrar? om inte får ni allt pallra er till dörren och sticka ut hvudet ;)

Idag tänkte jag bjuda på en av mina favorit-sysselsättningar när jag är i familjens stuga i Malung :) Den går till såhär att jag klättrar upp på stug-taket med luftgeväret med kikarsikte och tillhörande ammunition. Lägger mig tillrätta så jag har bra uppsikt över området intill vår jordkällare. Och väntar. Sen kommer troligtvis en fet sork eller mus att kila mellan vegetationen och stenarna. När den sedan stannar upp på ett lämpligt ställe, kommer jag skjuta den :D Det är jätte, jätteroligt! Särskilt när sorken kilar ut från sitt gömställe, men plötsligt ändrar sig och kilar tillbaka. och sen gör samma procedur igen, men sen så bestämmer den sig att våga sig sig fram så att jag får skottchans på den :D Det är dessutom något bra för jag håller efter sork- och musbestånden så att de inte förstör så mkt i stugorna, samtidigt som de får en snabb död, vilket de inte alltid får i musfällorna där de oftast kvävs till döds.


Här är mina och min bror Marcus första fina sork fångst :) Jag skjöt de två sorkarna till höger^^


Här ser man en del av området jag skjuter sork på :)


Kommentarer
Josefine

Sv: Haha, jaså det tycker du :p Det tycker inte jag :D så du gillar att skjuta sorkar också, inte bara fåglar :p Man slutar aldrig att överraskas av dig :D

2012-05-09 @ 22:00:33
URL: http://accordingtomeee.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0